Min viktminskning

Min viktminskning

Jennys blogg

I denna blogg får ni träffa mig, Jenny, och följa mitt projekt att bli Fabulous vid 35. Bloggen startar den 1 januari 2010. Den 10 april 2010 hoppas jag infria min önskan att bli av med 30 kg för då blir jag 35. Jag har valt att göra detta genom xtravaganzas metod och ni kommer att få följa alla mina steg och min resa att nå min vikt och hälsomål.

RÖRELSEGLÄDJE!

Vecka 26Posted by Jenny Fri, July 02, 2010 21:26:25

Det finns en miljon olika saker man göra för att röra på sig, utanmaningen kan vara att hitta glädjen i det man tränar.

Personligen tycker jag simma är tråkigt, men förstås jätte bra. För min del är det lite för tyst och långsamt. Det känns som man inte får upp pulsen eller förbränner något.

Jogga är inte heller en favorit, även om det verkligen får upp pulsen. Kanske mest för att jag inte är så bra på det och oroar mig för mina knän hela tiden och så händer det inte så mycket.

Vitsen med att hitta något man tycker är roligt är ju självklart att det ökar motivationen och gör att man längtar efter det och verkligen känner glädjen när man gör det.

Så det är viktigt att hitta rörelseglädjen.

För mig finns glädjen i dans och i Step up. Det är så roligt, ger bra puls, förbränning och dessutom får man oftast lyssna på bra musik som spelas högt. Så man verkligen kan försvinna bort från tankarna och bara tänka på att ge kroppen styrka och mer energi.

Förra veckan införskaffade vi en studsmatta till barnen, men det är klart mamma ska hoppa lite. Det är såååååå galet roligt! Det är verkligen Rörelseglädje på hög nivå. Man känner sig som ett litet barn som är på tivoli.


Dessutom får jag till och med träningsverk i benen så bra måste det ju vara också. Som bonus på det brukar jag vara ganska andfådd när jag hoppat ett tag.

Alltså, för mig är det ytterst viktigt att man tycker att det man tränar är roligt och hoppas studsmatta fyller alla kriterier för riktig glädje.

Så om ni inte provat barnens studsmatta så föreslår jag att ni prover ikväll när de gott och lagt sig...


Ha det så kul!

God kväll!
Jenny

  • Comments(4)

Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.
Posted by Cattis Sat, July 03, 2010 21:55:36

Hej igen!
Tack för tipset!
Jag ska försöka dricka mer vatten och verkligen peppa mig själv!
Men du gick på helfart i 15 veckor?! har jag förstått det rätt! Otroligt i sådana fall! Vilken viljestyrka!!!!!

Posted by xtravaganzajenny Sat, July 03, 2010 11:27:24

Hej Cattis,
Roligt att du gilllar min blogg och känner dig inspirerad. Först vill jag säga grattis till att du bestämt dig och gått med i programmet. Jag tycker att de första två veckorna på helfart är de tuffaste, men sedan blir det bättre. Jag var egentligen inte så trött, alla fall senare under helfarten så var jag jätte pigg och hade massor av energi.

Min egentligen tips är bara att dricka mycket vatten, gärna med citronskivor eller äppelskivor i samt att bara tänka att det kommer att kännas lättare efter de första två veckorna. Så tipset är försökt att stå ut och tänk inte så mycket. Försök att lyssna på Mentala träningen så ofta du kan när det är jobbigt så får man lite mer energi av det också.

När du börjar se resultat på vågen så kommer energin också och då kommer det kännas lättare. Det gjorde det för mig.

Lycka till och kämpa på!

Posted by Cattis Fri, July 02, 2010 22:10:39

Hej!
Har precis startat på helfart och jag måste säga att din blogg är så inspirerande!!!
Är inne på snart dag 6 och idag har det känts jättetungt...Ingen hungerskänsla utan jag är bara såååå trött! Är detta ngt du känner igen och har ngt tips emot?

Mvh Cattis

Posted by åsa Fri, July 02, 2010 21:32:23

vad kul!!!! kramis